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Out/Or – Plust Collection

Exhibition trade fair space design and related communication.

 

Progetto dello spazio commerciale fieristico e relativa comunicazione integrata.

Temporary exhibition

The house’s roof or of a porch, a white room or a dreamy garden… the concept of the house is shown in a light and intuitive ethereal space that hosts the new collection PLUST, born for outdoor, but also suitable for the home (indoor).

 

Il tetto di una casa o di un porticato, una stanza bianca o un giardino onirico… il concetto della casa è rappresentato in modo leggero e intuitivo in uno spazio etereo per ospitare la nuova collezione PLUST, nata per l’outdoor ma adatta anche all’ambiente indoor.

Communication

The ethereal image chosen for the outfitting project extends to the off-line communication tools: general catalog and price lists, novelty brochures and invitations maintain the same colors and aesthetic cleanliness, representing the outdoors through a delicate paper setting that depicts a white enchanted landscape. Paper media favor the use of eco-friendly cardstock printed in two colors.

The campaign claim “out/or” plays on the phonetics of the terms “indoor” and “outdoor,” referring to polyethylene furniture collections suitable for outdoor as well as indoor environments. “Out” then (outside) + “or” or indoors. The free choice is up to the user.

 

L’immagine eterea scelta per il progetto di allestimento si estende agli strumenti di comunicazione off-line: catalogo generale e listini, brochure novità e invito mantengono le medesime cromie e pulizia estetica, rappresentando l’outdoor attraverso una delicata scenografia di carta che rappresenta un candido paesaggio incantato. I supporti cartacei prediligono l’uso di cartoncini ecologici stampati a due colori.

Il claim di campagna “out/or” gioca sulla fonetica dei termini “indoor” e “outdoor”, riferendosi a collezioni di arredi in polietilene adatte ad ambienti esterni, ma anche interni. “Out” quindi (fuori) + “or” oppure in indoor. La libera scelta spetta al fruitore.

Credits:

Euro3Plast
2011

Temporary exhibition, Salone del Mobile, Milano – Italy

Photo & video: Riccardo Urnato Studio



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P.I. 04136910249
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