BACK

Make yourself at home – Plust Collection

Exhibition trade fair space design and related communication.

 

Progetto dello spazio commerciale fieristico e relativa comunicazione integrata.

Temporary exhibition

The Plust product is increasingly oriented toward conviviality, interaction and versatility, translating through its ability to reconfigure itself in spaces of different size and nature. The exhibition design of this edition, proposes an open and relaxing space that evokes on the one hand the intimacy of a small restaurant and on the other the open space of a public space, both understood as points of aggregation and passage. Indoor public space, as comfortable as home, is the dominant message, while the outdoors is told veiledly through illustrated natural elements reproduced on delicate backlit walls.

 

Il prodotto Plust è sempre più orientato alla convivialità, interazione e versatilità, traducendosi attraverso la capacità di riconfigurarsi in spazi di dimensione e natura diversi. Il progetto espositivo di questa edizione, propone uno spazio aperto e rilassante che evoca da una parte l’intimità di un piccolo ristorante e dall’altra l’open space di uno spazio pubblico, entrambi intesi come punti di aggregazione e passaggio. Lo spazio pubblico indoor, comodo come la casa, è il messaggio dominante, mentre l’outdoor si racconta velatamente attraverso elementi naturali illustrati, riprodotti su delicate pareti retroilluminate.

Communication

 “Feel at home” (wherever you are), is the claim of this edition’s campaign, which is enriched with elements suitable for gathering and sharing spaces, consolidating a new contract attitude. The communication material uses a recycled cardboard base with coffee tones, coupled with a translucent sheet of paper that partially conceals (and then reveals) information about the new collection.

 

“Sentiti a casa” (ovunque tu sia), è il claim della campagna di questa edizione, che si arricchisce di elementi adatti a spazi di aggregazione e condivisione, consolidando una nuova attitudine contract. Il materiale di comunicazione utilizza una base di cartoncino riciclato dai toni caffè, accoppiato con un foglio di carta traslucido che cela parzialmente (per poi svelare) le informazioni sulla nuova collezione.

Credits:

Euro3Plast
2015

Temporary exhibition, Salone del Mobile, Milano – Italy

Photo & video: Riccardo Urnato Studio



Tag: ##branding ##communication #exhibitdesign #exhibition #installation #set-updesign #setdesign #spatial
P.I. 04136910249
Cookie Policy
Credits