BACK

Everyday Design – Lineabeta

Everyday Design

Project for the trade show commercial space and related integrated communication.

 

Progetto dello spazio commerciale fieristico e relativa comunicazione integrata.

Temporary exhibition

The exhibition space is organized like a home environment, divided into partially open areas that resemble bathrooms, each narrating different everyday stories.

The neutrality of the white space is enlivened by colorful Lineabeta products and scenic props, creating a visual storytelling that guides visitors through the exploration of the products and the understanding of the brand’s philosophy. Videos depicting daily gestures in the bathroom environment appear on Lineabeta mirrors.

The project represents an idea of a flexible, comfortable, and functional bathroom, where daily life can be experienced in a simple and spontaneous way.

 

Lo spazio espositivo viene organizzato come un ambiente casa, suddiviso in aree parzialmente aperte, che ricordano stanze da bagno narranti quotidianità diverse.

La neutralità dello spazio bianco viene accesa dai colorati prodotti Lineabeta e da props scenografici, che costruiscono uno storytelling visivo, che accompagna il visitatore nell’esplorazione dei prodotti e nella comprensione della filosofia del brand. Sugli specchi Lineabeta compaiono dei video che rappresentano gestualità quotidiane nell’ambiente bagno.

Il progetto rappresenta infatti un’idea di bagno flessibile, comodo e funzionale, dove vivere la quotidianità in modo semplice e spontaneo.

Communication

The communication tools emphasize the idea of “the bathroom of our daily life” through photoshoots conducted in the homes of real people, where the bathroom becomes a “mirror” of their personality and their way of experiencing this space daily.

Each home tells a different bathroom story and appropriately supports the consultation of the catalog and branding tools.

 

Gli strumenti di comunicazione enfatizzano l’idea del “bagno della nostra quotidianità” attraverso la realizzazione di shooting realizzati nelle case di persone reali, in cui la stanza da bagno diventa uno “specchio” della loro personalità e del loro modo di vivere quotidianamente questo spazio.

Ogni casa racconta un bagno diverso e accompagna opportunamente la consultazione del catalogo e degli strumenti di branding.

Credits:

Lineabeta
2011
Everyday Design

Temporary exhibition, Cersaie.

Photo & video:  Beppe Calgaro, Riccardo Urnato Studio,  Andrea Alessio



Tag: ##branding ##communication #exhibitdesign #exhibition #installation #set-updesign #setdesign #spatial
P.I. 04136910249
Cookie Policy
Credits