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Tera

Responsible project

The journey of Teraplast, a historic manufacturer of plastic products, towards an ethical business oriented towards the circular economy, has generated the birth of a new brand: “Tera” which, stripped of the suffix “plast”, shifts the attention towards a new way of conceiving the plastic product.

Tera is the new raw material, the new “ter-ra” (“earth” in Italian), regenerated and regenerable forever. Plastic has become an easily available resource in Nature, therefore we consider plastic waste as a raw material capable of telling us something more about the product and its history. All communication tools were made in limited quantities, using natural, recycled and recyclable materials and without the use of water-based paints or glues.

The project started with the creation of naming and visual identity, the design of new products using second-life plastic and the development of communication tools, all made with sustainable materials and produced in limited quantities.

The project is integrated and extended with digital contents: “tera project” is the section of the Tera website that we take care of, in which we alternate interviews, blog posts and reflections, with the desire to create information about plastic in a neutral way and make plastic known to everyone in its many aspects.

 

Progetto responsabile

 L’accompagnamento di Teraplast, storica azienda produttrice di prodotti in plastica, verso un business etico orientato all’economia circolare, ha generato la nascita di un nuovo brand: “Tera” che spogliato del suffisso “plast”, sposta l’attenzione verso un nuovo modo di concepire il manufatto plastico.

Tera è la nuova materia prima, la nuova “ter-ra”, rigenerata e rigenerabile all’infinito. La plastica è diventata una risorsa facilmente reperibile in Natura, pertanto consideriamo il rifiuto plastico come una materia prima in grado di raccontarci qualcosa in più sul prodotto e sulla sua storia. Tutti gli strumenti di comunicazione sono stati realizzati in quantitativi limitati, utilizzando materiali naturali, riciclati e riciclabili e senza l’uso di vernici o colle a base acqua.

Il progetto nasce con la creazione del naming e dell’identità visiva, la progettazione di nuovi prodotti che utilizzano plastica seconda vita e lo sviluppo degli strumenti di comunicazione, realizzati con materiali sostenibili e prodotti in quantità limitate. 

Il progetto si integra ed estende con il digitale: “tera project” è la sezione del sito Tera da noi curata, in cui si alternano interviste, blog post e riflessioni, con la volontà di informare in modo neutrale e far conoscere la plastica in tutti i suoi molteplici aspetti.

tag #artdirection #strategy #brandidentity #communication #product #circulareconomy

 

Credits:

Tera
2020
Teraplast
www.teraitaly.com

prize The integrated project Tera was selected by the 2021 ADI Design Index and is part of the ADI Design Museum. https://www.adi-design.org/2021_s00564

photo Riccardo Urnato Studio, Slowphoto Studio



P.I. 04136910249
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