The collaboration with Euro3plast, a company in the outdoor and garden sector, started in 2006 and led to the birth of “PLUST Collection”, a furniture and accessory “design oriented” brand, which collaborates with new and prominent designers. During 2018 the company presents its renewed identity which reflects on the addition sign “+” as a metaphor of added value and much more. An unpublished brand book tells it through the contraposition of complementary messages: pop colored notes with natural landscapes, an ethereal and discreet woman figure that interacts with the objects, the real protagonists of the scene; an indoor setting that fits into an outdoor context; finally, an appendix attached to the book to find out more about the evolution of the brand image from the beginning to nowadays. In the end the communication tools consistently reinforce the identity, declining every support to the same “fil rouge”.
Un brand positivo
La collaborazione con Euro3plast, azienda del settore garden e outdoor, parte nel 2006 e porta alla nascita di “PLUST Collection”, brand ‘design oriented’ composto da arredi e complementi progettati in collaborazione con designer affermati ed emergenti. Nel 2018 presenta la sua identità rinnovata che riflette sul concetto del + come metafora di valore aggiunto, e non solo. Un inedito brand book lo racconta attraverso una contrapposizione di messaggi complementari: note di colore pop con paesaggi naturali; una figura femminile discreta ed eterea interagisce con gli oggetti, i veri protagonisti della scena; un’ambientazione indoor si inserisce in un contesto outdoor; infine un’appendice allegata al book per conoscere o ricordare, l’evoluzione dell’immagine del brand dalla nascita ad oggi. Infine gli strumenti di comunicazione rafforzano l’identità con coerenza, declinando ogni supporto allo stesso fil rouge.
tag #artdirection #strategy #identity #communication #product #indoor #outdoor