CoinCasaDesign® is a brand born in 2007 from the collaboration between JoeVelluto Studio and Cristina Morozzi with the venetian Coin Group. The visual identity is developed on the concept of “creativity and eclecticism”. The logotype represents the true connection between the brand Coincasa and design, performed through textured details that are reminders of the textile world, the real strength of Coincasa products. The brand was launched during the 2007 Milan Design Week with the “Open House” project: a house icon is the key concept of the layout exhibition. The house opens to reveal its treasures: the collection is shown in its variety through a spyglass effect produced by the sequence of walls, which slowly and gradually open up to become platforms.
Il design per tutti
Ideazione del brand CoinCasaDesign® nato nel 2007 dalla collaborazione tra JoeVelluto Studio e Cristina Morozzi con il Gruppo Coin di Venezia.
L’identità visiva si sviluppa sul concetto di “creatività ed eclettismo”. Il logotipo rappresenta lo sposalizio tra il brand Coincasa ed il design, interpretato attraverso dettagli di texture e trame che rimandano al mondo del tessile, punto di forza dei prodotti Coincasa. Il lancio del brand alla Milano Design Week nel 2007, avviene con il progetto di allestimento “Open House”: un’icona di casa è il filo conduttore dell’allestimento. La casa si apre per svelare i suoi tesori: la collezione si mostra nella sua varietà attraverso un effetto cannocchiale prodotto dalla sequenza delle pareti che, progressivamente, si dischiudono per offrirsi come pedane.
tag #designcollection #furniture #italianteam #italiannationaldesignteam