BACK

Lineabeta

The special normality

 

The collaboration as Art director for Lineabeta, started in 2011 with the creation of a new corporate identity and the logo restyling, to continue as defining the new communication strategy represented by “everyday design” claim. The developing of a brand book laid the basis to define a coherently and coordinated the activities of the new branding. “The intentions is to represent the company’s philosophy which propose – democratic design products – accessible and well distributed.”
Successively the new company identity is extended to the product communication developed thru a lab project “LineabetaLAB” where new or prominent designers collaborate with a wide variety of professional figures who range from anthropology, arts and crafts.

 

 

La normalità speciale

 

La collaborazione come Art director per Lineabeta parte nel 2011 con la creazione di una nuova identità visiva e il restyling del logo aziendale, per poi svilupparsi nella definizione della nuova strategia di comunicazione rappresentata nel claim “everyday design”. Lo sviluppo di un manuale d’uso ha dettato le linee guida per una declinazione coordinata e coerente nell’attività di branding. “L’intento è quello di rappresentare la filosofia dell’azienda  che propone ‘prodotti dal design democratico’, accessibili e ben distribuiti.”

Successivamente la nuova identità aziendale si estende dalla comunicazione al prodotto, sviluppato attraverso un progetto laboratoriale “LineabetaLAB” in cui designer in erba ed affermati, collaborano assieme a figure professionali diversificate che spaziano dall’antropologia, all’arte, all’artigianato.

 

tag #lineabeta #artdirection #restyling #corporateidentity #democraticdesign #everydaydesign

#1
#2
#3
#4
#5
#6
#7
#8
#9
#10
#11
#12
Credits:

Lineabeta
2011-2015
Lineabeta SpA
www.lineabeta.com

photo Riccardo Urnato Studio, Beppe Calgaro, Marco Peruzzo



P.I. 04136910249
Cookie Policy
Credits