BACK

CoinCasaDesign

Design for all

 

CoinCasaDesign brand established in 2007 was the idea born from the collaboration between JoeVelluto Studio, Cristina Morozzi and the venetian Coin group.
The visual identity is developed on the concepts of “creativity and eclecticism”. The logotype represents the true connection between the brand Coincasa and design, performed through textured details and weaves that reminds the textile world, which are the real strength of Coincasa products. The brand was released during the 2007 Milan design week with the “Open House” project: A house icon is the key concept of the layout exhibition. The house is opened to reveal its treasures: the collection is shown in all its variety through a spyglass effect produced by the sequence of walls, which are opened slowly and gradually to become footboards.

 

 

Il design per tutti

 

Ideazione del brand CoinCasaDesign® nato nel 2007 dalla collaborazione tra JoeVelluto Studio e Cristina Morozzi con il Gruppo Coin di Venezia.

L’identità visiva si sviluppa sul concetto di “creatività ed eclettismo”. Il logotipo rappresenta lo sposalizio tra il brand Coincasa ed il design, interpretato attraverso dettagli di texture e trame che rimandano al mondo del tessile, punto di forza dei prodotti Coincasa. Il lancio del brand alla Milano Design Week nel 2007, avviene con il progetto di allestimento “Open House”: un’icona di casa è il filo conduttore dell’allestimento. La casa si apre per svelare i suoi tesori: la collezione si mostra nella sua varietà attraverso un effetto cannocchiale prodotto dalla sequenza delle pareti che, progressivamente, si dischiudono per offrirsi come pedane.

 

tag #designcollection #furniture #italianteam #italiannationaldesignteam

#1
#2
#3
#4
#5
#6
#7
#8
#9
Credits:

CoinCasaDesign®
2007-2008
Gruppo Coin
www.coincasa.it

prize The project received in 2010 an honour mention from international jury of XXII Compasso d’Oro ADI Prize.

video Piano B



P.I. 04136910249
Cookie Policy
Credits