BACK

Anne Geddes

Sustainable choices for the next generations

 

Branding project for Anne Geddes cosmetic line, an australian photographer known for her fairy children portraits. Development of a coherent corporate identity in accordance with the photographer’s iconographic style and Italian Cosmetics, an Italian organic certified company. We also designed ecologic packaging obtained by using cellulose and food scraps; alveolar cardboard showcase supports without using glue or varnishes; re-usable and versatile kits and totes in the spirit of a sincere attention of the sustainability of the whole project. Art director for the 2018 ad campaign.

 

 

Scelte sostenibili per le generazioni future

 

Progetto di branding per linea cosmetica Anne Geddes, fotografa australiana nota per i suoi ritratti di bambini fiabeschi. Sviluppo di un’identità  coerente con l’iconografico stile della fotografa e Italian Cosmetics, azienda di cosmetici biologici certificati. Packaging che utilizzano carta ecologica ottenuta da cellulosa e scarti agroalimentari; progetto di supporti espositivi in cartone alveolare senza colle o verniciature; kit e shopper versatili e riutilizzabili all’insegna di una sincera attenzione alla sostenibilità dell’intero progetto. Art direction per l’ideazione dell’immagine di campagna 2018.

 

tag #tag #cosmetics #sustainability #natural #ecological paper #mom&child

#1
#2
#3
#4
#5
#6
#7
#8
#9
#10
#11
Credits:

ANNE GEDDES
2018
Italian Cosmetics

www.italiancosmetics.it
www.annegeddes.com
project Finalist project (Second prize) at “Carton Award 2014” as best packaging design on “Beauty & Cosmetics” category.
photo Riccardo Urnato Studio
set design Sara Poli



P.I. 04136910249
Cookie Policy
Credits